vrijdag 15 mei 2015

Recept - Fris slaatje à la Grecque

Ik eet bijna iedere middag een slaatje en eerlijk gezegd geraak ik het niet beu. Sommige mensen vragen me hoe ik iedere dag een salade kan eten als lunch. Maar als ik erover nadenk, eten die mensen ook elke dag hetzelfde: brood. En niet alleen voor lunch, maar ook bij hun ontbijt. 
Ik heb daar geen problemen mee, zolang ik mijn healthy salads maar niet hoef te laten :).
Dit slaatje is erg gemakkelijk te maken en tovert meteen de zomer op je bord!

Ingrediënten (voor twee personen):
- 1/2 komkommer
- 1/2 pakje fetakaas
- handje groene olijven met rode paprika
- 1/2 rode ajuin
- oregano
- munt
- peterselie
- olijfolie
- witte wijnazijn
- peper en grof zout (Himalayazout)

Bereiding:
Was de komkommer en snij in iets grovere blokjes (je moet de komkommer niet schillen!). 
Snij de feta in blokjes en voeg bij de komkommer, alsook de olijven die je in z'n geheel toevoegt. 
Snipper de rode ajuin fijn en voeg toe aan het slaatje. Besprenkel met een scheut olijfolie en witte wijnazijn. Snij wat peterselie en munt fijn en voeg toe. Kruid de salade tot slot met oregano, peper en grof zout en meng alles goed onder elkaar. 

x

Girl Gone Gluten Free




Geen opmerkingen:

Een reactie posten