dinsdag 6 oktober 2015

Recept - Gevulde butternut pompoen met quinoa & spinazie

De herfst doet zijn intrede en daar horen gerechten bij waarvan je het instant warmer krijgt. Denk maar aan ovenschotels, pompoensoep en stoemp. Ik maakte vanavond gevulde butternut pompoen voor mij en mijn vriend. Helemaal niet zo moeilijk en er kruipt niet superveel tijd in, zolang je de pompoen maar op tijd de oven in zet!

Ingrediënten (voor twee personen):
- 1 butternut
- 150g quinoa
- 300g jonge spinazieblaadjes
- 100g ricotta
- 1 blik tomatenblokjes (+-200g)
- 100g geraspte mozzarella
- snufje witte peper
- grof zeezout
- snufje nootmuskaat
- olijfolie

Bereiding:
Snij de pompoen doormidden en haal de pitten eruit. Zet de butternut gedurende drie kwartier in de oven op 200°C. Hiervoor gebruikte ik een bakpapier waar ik de twee helften met de schil naar beneden op legde. Kook de quinoa zoals aangetoond op de verpakking. Was de spinazie en stoof aan in een beetje olijfolie. Laat uitlekken in een vergiet en doe de spinazie in een hakmolen of blender, samen met de ricottakaas, witte peper, grof zeezout en nootmuskaat. Mix alles fijn tot je een crème bekomt. Vul een ovenschaal met de quinoa, het spinaziemengsel en de inhoud van het blik tomatenblokjes met bovenaan de geraspte mozzarella. Zet gedurende tien minuten onder de grill op 200°C en haal nadien uit de oven. Vul de butternut met de ovenschotel en werk af met een beetje zeezout. De inhoud van de butternut dien je uit te lepelen en samen met de quinoa en spinazie te eten.

x

Girl Gone Gluten Free



Geen opmerkingen:

Een reactie posten