zondag 26 januari 2014

Recept - Boekweitpannenkoekjes met honing en banaan

Voor de meeste mensen die een glutenvrij dieet beginnen te volgen, is het ontbijt de moeilijkste maaltijd van de dag. Daar wil ik mee zeggen dat ze weinig inspiratie en creativiteit hebben. 'Wat moet ik nu weer klaarmaken? Het is zoveel gemakkelijker om een boterham of sandwich mee te nemen naar het werk of naar school!' Toch is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag waarbij je energie moet opdoen om de voormiddag fit door te komen. Vandaar dat ik vandaag enkele tips zal geven om op een snelle manier een lekkere eerste gang van de dag klaar te maken.

Allereerst ben ik enorme fan van boekweit. Dit meel is vrij van gluten en wanneer je er gerechten mee klaarmaakt, proef je amper het verschil tussen dit meel en de traditionele tarwebloem.
Als ontbijt maak ik geregeld boekweitpannenkoekjes. Heerlijk met rood fruit en honing erbij! Dit weekend hadden we de vruchten niet in huis, maar de pannenkoekjes smaken minstens even lekker met schijfjes banaan als topping.

Wat heb je nodig?

Ingrediënten (voor ongeveer 10 pannenkoekjes):

- 125 gr boekweitmeel
- 375 ml sojamelk met vanillesmaak
- 1 ei
- snufje zout
- kokosolie
- 2 bananen
- honing (bio)

Bereiding:

Neem een grote mengkom en zeef er het boekweitmeel in. Voeg al roerend de sojamelk toe tot je een mooi beslag bekomt. Kluts er een ei bij en voeg een snufje zout toe. Verhit een pan (met anti-aanbaklaag) en laat een eetlepel kokosolie smelten. Bak de pannenkoekjes goudbruin en werk af met schijfjes banaan en honing.

x

Girl Gone Gluten Free







Geen opmerkingen:

Een reactie posten