zondag 29 maart 2015

Recept - Twee recepten voor gezonde wafeltjes

Ik maakte voor mijn signeersessies in Standaard Boekhandel Tremelo en Mechelen twee verschillende versies van wafeltjes en ik kon niet kiezen welk recept ik zou posten. Vandaar dat ik ze gewoon alle twee geef, zo kun je zelf bepalen welk je het lekkerst vindt!

Recept 1 - Wafels met boekweitmeel
Ingrediënten (voor ongeveer acht wafels):
- 150g boekweitmeel
- zakje bakpoeder
- 3 eieren
- 100ml ongesuikerde amandelmelk
- 1 banaan
- snufje kaneel
- 1el honing
- klontje kokosolie (of boter)

Bereiding:
Zet het wafelijzer aan en voeg een klontje boter of kokosolie toe in ieder vakje van het ijzer. Neem een grote mengkom en doe er het boekweitmeel in samen met het bakpoeder. Kluts er de eitjes bij en voeg de melk toe. Pureer of mix een banaan tot een soort mousse en meng onder het beslag. Kruid met een beetje kaneel, voeg de honing toe en meng alles onder elkaar. Als alles een homogene massa is geworden, het beslag even laten rusten en vervolgens het wafelijzer vullen met het beslag. Laat de wafeltjes om en om bakken en laat dan afkoelen op een bord.

Tip: Lekker met blauwe besjes en sojayoghurt.

Recept 2 - Wafels met amandelmeel
Vervang het boekweitmeel door amandelmeel en bak de wafels op dezelfde manier als hierboven.
Werk de wafeltjes af met schijfjes banaan, blauwe bessen, gojibessen en kokosschilfers.

Tip: Probeer deze wafeltjes ook eens met gemixte havermout!

x

Girl Gone Gluten Free






2 opmerkingen: