maandag 31 augustus 2015

Recept - Gebakken zalm met venkel, courgette en kerstomaatjes

Sinds mijn zoontje Massimo er is, moet ik extra letten op wat ik eet aangezien hij last heeft van krampjes. Venkel staat bekend om verzachtend te werken op de darmen en daarom maak ik het nu eens zo graag klaar. Hou je niet zo van de anijssmaak van venkel? In combinatie met tomaat en courgette proeft venkel nochtans erg lekker en overheerst de anijssmaak niet.

Ingrediënten (voor twee personen):
- enkele zalmfilets (ik koop enkel biologische zalm)
- 1 venkelknol
- 1 courgette
- handje kerstomaten
- tijm
- dille
- peper en grof zout
- olijfolie

Bereiding:
Schil de courgette en snij in blokjes. Verwijder het groen van de venkel en snij in stukjes. Was de tomaatjes grondig. Blancheer de venkel gedurende vijf minuten in kokend water en giet af. Stoof de courgette aan in olijfolie en voeg de venkel toe. Voeg op het einde pas de tomaatjes toe (wanneer de courgette en venkel gaar zijn). Kruid met peper en grof zout. Kruid de zalm met een beetje dille en overwegend tijm, peper en zout. Bak de zalm op de velkant. De zalm heb ik graag nog een beetje rosé van binnen, maar deze kun je naar eigen smaak klaarmaken. Neem een bord en leg er de groenten op, werk af met de zalm. 

x

Girl Gone Gluten Free


Geen opmerkingen:

Een reactie posten