dinsdag 4 augustus 2015

Recept - Havermoutpap met fruit & honing

Ik had vanmorgen echt zin in een stevig ontbijt! Misschien ben ik me onbewust wel aan het voorbereiden op de bevalling die nadert, haha! In ieder geval heeft het trieste weertje er ook wat mee te maken dat ik deze ochtend eens wat anders wilde dan fruit en superfoods. De havermout is uiteraard glutenvrij, die vind je in Bioplanet of in andere biozaken. Je kunt havermoutpap op verschillende manieren maken en combineren met tal van fruit, zaden en pitten. Ik koos voor pap met soja kokosmelk, groene appel, een half banaantje, blauwe bessen en honing als topping. Ook lekker met perziken en geroosterde amandelschilfers of met rood fruit!

Ingrediënten (voor twee breakfastbowls):
- 150g glutenvrije havermoutvlokken
- 150 à 200ml soja kokosmelk (heb ik eerlijk gezegd niet afgemeten, maar je merkt zelf wel of je te veel of te weinig melk gebruikt hebt)
- 1 groene appel
- 1 banaan
- handje blauwe bessen
- honing

Bereiding:
Breng de melk in een steelpannetje aan de kook en voeg dan de havermoutvlokken toe. Roer goed om en zet op een laag vuurtje. Haal de pap na een minuut van het vuur en laat de havermout wellen in de melk. Doe de pap in kommetjes, werk af met schijfjes banaan, groene appel, bessen en een beetje honing.

x

Girl Gone Gluten Free



Geen opmerkingen:

Een reactie posten