maandag 31 augustus 2015

Recept - Bananenbrood met pure chocolade

Het befaamde bananenbrood kent iedereen intussen wel. Het leuke hieraan vind ik dat je er eindeloos mee kunt variëren. De ene keer maak ik een hartig brood, met noten en rozijnen. Heerlijk in combinatie met een stuk Franse kaas. De andere keer wordt het een zoete variant voor 's morgens. Jammie!

Ingrediënten (voor 1 cakevorm):
- 100g hazelnootpoeder (ik mixte voor dit brood mijn hazelnoten zelf)
- 100g amandelpoeder (ik mixte voor dit brood mijn amandelen zelf)
- 3 bananen
- 2 eieren
- 100g pure chocolade (minstens 70% cacao)
- 2 à 3 el kokosolie

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180°C. Mix de hazelnoten en amandelen fijn tot poeder (meel) en doe in een grote mengkom. Mix de bananen samen met de eieren en voeg het mengsel toe aan het meel. Smelt de chocolade au bain marie en spatel onder het mengsel. Voeg drie eetlepels kokosolie toe en meng goed onder het beslag, tot de kokosolie vanzelf smelt. Neem een bakvorm en bekleed met een bakpapiertje. Stort het beslag in de vorm en zet in de oven gedurende 50 minuten op 180°C.

Serveertip: lekker met stukjes fruit 'on top'.

x

Girl Gone Gluten Free


Geen opmerkingen:

Een reactie posten