zondag 6 september 2015

Recept - Boekweitpannenkoekjes met perzik en amandelschilfers

Voor de verjaardag van mijn vriend maakte ik lekkere pannenkoekjes als ontbijt. Soms maak ik ze enkel met ei en banaan, maar nu koos ik voor een stevige maagvuller boekweit. Sommige mensen houden niet van de uitgesproken smaak van boekweit, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden. Ik combineer ei, banaan, kokosmelk met boekweit en voeg speculaaskruiden en/of kaneel toe. Zo proef je niet zo sterk één smaak, maar verschillende bij elkaar. Probeer zelf maar! Boekweitmeel vind je in de biowinkel, de Bioplanet, Delhaize of Carrefour.

Ingrediënten (voor vijf à zes pannenkoeken):
- 2 eieren
- 2 à 3 bananen
- 200g boekweitmeel
- kokosmelk (Alpro Soja)
- speculaaskruiden (vind je in Bioplanet)
- 2 perziken
- handje amandelschilfers
- agavesiroop (of honing)

Bereiding:
Doe het boekweitmeel in een mengkom en splits de eieren erbij. Mix drie bananen in de blender of keukenmachine en voeg toe aan het beslag. Doe er een flinke scheut kokosmelk bij en roer alles met een garde. Voeg melk toe als je beslag nog te dik is. Voeg op het einde speculaaskruiden (of kaneel) toe en bak kleine pannenkoekjes van het deeg. Werk af met schijfjes perzik en amandelschilfers.

Tip: Je kan de amandelschilfers ook roosteren en de perzikenschijfjes kun je bakken in de pan en een beetje laten karameliseren in agavesiroop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten