woensdag 19 februari 2014

Lunch - Focaccia Alla Mediterranea

Op sommige momenten mis je brood of pasta wel eens en dan is het geweldig als je nog steeds kunt genieten van een lekker broodje, maar zonder gluten binnen te krijgen. Je vindt deze producten in de biowinkel (bvb. Bioplanet). Uiteraard is het er wel wat duurder dan in een gewone supermarkt.

Vanmiddag maakte ik een glutenvrij focacciabroodje met rozemarijn en zeezout, mozzarella, tomaat, aubergine en verse basilicum. Met een lekker slaatje erbij is dit een erg geslaagde maaltijd. 

De focaccia's die ik gebruikte zijn van het merk Schär. Dit is de eerste keer dat ik zulke glutenvrije broodjes eet en ik kan echt niet klagen over de smaak. Ze proeven eigenlijk bijna exact hetzelfde als de originele versie. Niet alleen Schär staat gekend om zijn glutenvrij gamma, er zijn tal van andere merken die dergelijke producten aanbieden: Damhert, Provena, Ma vie sans gluten, Alnatura, enz.

Ik probeer in mijn dieet wel zo weinig mogelijk koolhydraten te eten. Vandaar dat ik niet iedere dag rijst, aardappelen en glutenvrije producten eet. Deze doen namelijk je bloedsuikerspiegel stijgen en het is beter van je bloedsuiker in balans te houden. Maar soms is het wel eens leuk om te kunnen 'zondigen' toch?

Meer informatie over de bloedsuikerspiegel vind je op deze site:

http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=hypoglycemiehttp://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=hypoglycemie

x

Girl Gone Gluten Free





Geen opmerkingen:

Een reactie posten