donderdag 13 februari 2014

Recept - Tropical smoothie met banaan, ananas en kokosmelk

Niets zaliger dan de dag te beginnen met een ontbijt waarvan je energie krijgt!
Vroeger at ik helemaal niet graag fruit in de ochtend, maar sinds ik glutenvrij ben beginnen eten had ik bijna geen andere keuze. Je kunt ook granola, boekweitpannenkoekjes, eieren, ... enz eten maar als het snel moet gaan, staat fruit nu op nummer één bij mij. Te veel fruit eten is niet zo gezond, maar 's morgens heb je deze natuurlijke suikers wel nodig! Meestal maak ik appel met banaan in stukjes klaar, overgoten met vanille sojamelk en chocoladeschilfers (99% cacao). Maar vandaag had ik eens zin om een smoothie te maken.

Hier vind je het recept:

Ingrediënten (voor 1 smoothie):

- 1 banaan
- 1/4 verse ananas
- 200 ml kokosmelk
- 2 kl honing

Bereiding:

Snijd de banaan en ananas in fijne stukjes en blend ze samen met de kokosmelk tot een mooi, zacht geheel. Voeg tot slot de honing toe en blend nogmaals tot alles goed vermengd is. Afwerken met een stukje banaan.

Serveertip: Drink een smoothie altijd gekoeld.

x

Girl Gone Gluten Free





Geen opmerkingen:

Een reactie posten