maandag 17 februari 2014

Recept - Albondigas (gehaktballetjes in pittige tomatensaus)

Ik hou van tapas! In de zomer zijn ze heerlijk met een glaasje wijn erbij, maar ook nu smaken deze Spaanse hapjes minstens even lekker. Vorige week maakte ik tapas voor vriendinnen en mijn vriend wilde de balletjes die ik toen maakte ook graag eens proeven. Het ziet er misschien niet heel aantrekkelijk uit op de foto, maar mijn vriend kon zeker niet klagen over de smaak. Bovendien zijn ze erg gemakkelijk en snel te bereiden.

Ingrediënten (voor twee personen):

- ongeveer 300 g gehakt
- 1 sjalot
- 1 teentje look
- verse basilicumblaadjes
- tomatenpulp (ik gebruikte een potje glutenvrije tomatensaus à la Arrabiata)
- 1 rood chilipepertje
- peper & zout
- kokosolie, bakboter of olijfolie

Bereiding:

Rol gehaktballetjes van het gehakt (is glutenvrij als je ze zelf maakt, zonder broodkruim) en bak ze goudbruin in kokosolie, boter, olijfolie, ... aan jullie de keuze!
Stoof een sjalotje aan in olijfolie en voeg nadien een teentje geperste look en de fijngesneden chilipeper toe. Wanneer de sjalot glazig wordt, overgiet je het geheel met de tomatensaus. Werk af met peper en zout naar smaak en voeg op het einde pas de verse basilicumblaadjes toe. 
Daarna de balletjes bij de saus doen en even doorroeren. Klaar is Kees!

x

Girl Gone Gluten Free




Geen opmerkingen:

Een reactie posten