vrijdag 24 januari 2014

Diner - Greek table

Omdat we enorme fan zijn van de Grieke keuken, maakte ik vanavond allerlei mezze klaar.
Op de foto zie je een salade van tomaat, komkommer, feta, rode ui, gele en rode paprika afgewerkt met olijfolie, peper & zout. Daarnaast sardines en tzatziki. Ik doe altijd een beetje grof zout en olijfolie op deze yoghurt-komkommer-look dip. Wat ik vergeten was, waren zwarte olijven, en die zijn eigenlijk wel onmisbaar bij mezze. Tot slot grilde ik kort schijfjes aubergine en courgette aan in wat kokosolie en zette die samen met mozzarella, tomaat en kruiden in de oven. Voor mijn vriend maakte ik eveneens lamskoteletjes met look klaar. Even kort aanschroeien in de pan (ongeveer 20 seconden per kant) en nadien 8 minuten in een voorverwarmde oven op 220°C zetten. Yummie!

x

Girl Gone Gluten Free





Geen opmerkingen:

Een reactie posten