zondag 22 juni 2014

Recept - Superfood ontbijt

Iedereen heeft al wel eens gehoord van 'superfoods'. Je hebt ze in alle soorten en maten en bevatten hoofdzakelijk veel antioxidanten, vitaminen en mineralen. Een teveel eten van bvb. Gojibessen kan ook negatief zijn voor je gezondheid, dus de boodschap: van alles een beetje!
Meer informatie vind je op deze sites: http://www.gezondheidsnet.nl/groente-en-fruit/superfood-een-overzicht & http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/superfoods.aspx

Als ontbijt maakte ik vanmorgen een eigen samenstelling en het was superlekker!

Ingrediënten (voor twee personen):

- 1/2 beker maïsvlokken
- 1/4 beker boekweitvlokken
- 1 el veenbessen
- 1 el sultanas
- 2 el chiazaadjes
- 2 el Gojibessen
- mix van pitten: zonnebloem- en pompoenpitten
- 1 el moerbeibes
- enkele kokosschilfers
- lactosevrije sojamelk (ik gebruik 'coconut dream')

Ook lekker met stukjes banaan, fijngesneden appel, ...

Bereiding:

Meng alle ingrediënten in een kommetje en overgiet met kokosmelk. Afwerken met chiazaadjes en kokosschilfers als 'topping'.

x

Girl Gone Gluten Free


2 opmerkingen:

  1. heb je nog meer van deze ontbijtjes? Ik ben hier erg in geïnteresseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zeker Veronique! Bedankt voor je interesse. Kun je me privé contacteren? Mijn email: lauracanjels@hotmail.com
    Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen