dinsdag 10 maart 2015

Recept - Power breakfast

Superfoods bevatten mineralen en vitaminen die essentieel zijn voor ons lichaam. Dit ontbijtje is dan ook enorm gezond, maar eveneens lekker. Gebruik superfoods bijvoorbeeld ook in smoothies of in glutenvrij gebak. Ik maakte pannenkoekjes van boekweitmeel, maar je kan ook mijn banana pancakes hiervoor gebruiken: http://thenextbestdiet.blogspot.be/search?q=banana+pancakes
En met fruit kun je ook eindeloos variëren. De ene keer eet ik blauwe bessen en frambozen bij mijn pannenkoekjes, deze keer had ik kiwi, ananas en banaan in huis.
Superfoods vind je op allerlei websites, maar ook in Albert Heijn (goedkoper dan andere winkels) en Bioplanet.

Ingrediënten (voor één ontbijtbord):
- 50g boekweitmeel (vind je ook Delhaize)
- 100ml ongezoete amandelmelk (soja)
- 1el hennepzaad
- 1el chiazaad
- 1el gojibessen
- handje geroosterde amandelschilfers
- 1 kiwi
- 1 schijf ananas
- 1/2 banaan
- kokosolie


Bereiding:
Maak de pannenkoekjes: neem een mengkom en doe er het boekweitmeel in. Voeg de melk toe en mix met een garde (ook lekker met een beetje honing of kokosbloesemsuiker in het beslag voor een zoete toets). Verwarm een beetje kokosolie in een koekenpan en bak er kleine pannenkoekjes in. Schik ze op een bord. Schil en snij het fruit in stukjes of schijfjes en leg ze bij op het bord. Werk af met gojibessen, chiazaad en hennepzaadjes. Rooster tot slot kort de amandelschilfers en voeg toe aan je ontbijt.

x

Girl Gone Gluten Free













Geen opmerkingen:

Een reactie posten