dinsdag 21 april 2015

Recept - Easy slaatje voor bij de BBQ

Iedereen houdt van een gezellige BBQ, toch? En wanneer we dit doen, laat ik me vooral gaan in de slaatjes die erbij horen. Mijn vriend houdt zich met het vlees bezig, ik doe de rest. Typische taakverdeling zeker? Alleszins, mij hoor je niet klagen. Ik test graag nieuwe dingen uit! Zoals bijvoorbeeld dit gemakkelijk slaatje.

Ingrediënten (voor vier personen):
- half zakje witte selder
- half zakje mix geraspte witte kool en wortels
- handje mix veldsla met rode biet
- handje maïs
- handje rozijnen
- handje radijsjes
- krulpeterselie
- 1 el honing
- 1 el mosterd
- scheut sla-olie
- scheut witte wijnazijn
- peper en zeezout 


Bereiding:
Was de sla en doe deze in een grote mengkom. Doe er de selder, kool, wortel, maïs en rozijnen bij. Was en snij de radijsjes in fijne schijfjes en voeg deze ook toe. Kruid met peper, zeezout en verse peterselie. Maak de dressing: doe de mosterd met de honing, azijn en olie in een klein kommetje en meng alles goed onder elkaar. Roer de dressing onder de salade.

x

Girl Gone Gluten Free


Geen opmerkingen:

Een reactie posten