dinsdag 8 april 2014

Recept - Banana pancakes met vanille sojayoghurt, blauwe bessen & agavesiroop

Mijn vriend omschrijft het als het lekkerste ontbijt ooit, de pannenkoekjes met banaan, yoghurt, bessen en siroop. Zelf vond ik het ook wel een geslaagde start van de dag en daarom deel ik het recept graag met jullie. Super easy trouwens om te maken!

Ingrediënten (voor twee personen):

- 3 bananen
- 4 eieren
- Alpro soya 'Mild & Creamy' met vanillesmaak
- bakje blauwe bessen
- agavesiroop
- bakboter / olijfolie / kokosolie (kies je zelf)

Bereiding:

Maak de pannenkoekjes: plet drie bananen in een mengkom en voeg vier geklutste eieren toe. Klop het geheel los met een garde, maar laat nog enkele grotere stukken banaan over. Neem een koekenpan en laat een klontje boter smelten (of wat olijfolie verwarmen). Bak de pannenkoekjes om en om tot ze mooi goudbruin zien.

Tip: Voor het omdraaien van de pannenkoeken gebruik ik een bord, omdat de pannenkoekjes anders gemakkelijk uit elkaar vallen. Je gebruikt geen bloem dus de kans is er wel dat ze breken.
Als de ene kant gegaard is, schuif ik de pannenkoek op een bord en draai het bord om. Nadien schuif ik de pannenkoek terug in de pan (met de kant die al gegaard is naar boven dus).

Serveertip: voor een mooie presentatie steek je de pannenkoeken uit met een dresseerring. Nadien maak je een torentje: een laagje pancake, een laagje yoghurt, een laagje pancake, enz.
Afwerken met de blauwe bessen als topping en een beetje siroop. Agavesiroop is heel zoet (1,5 keer zoeter dan gewone tafelsuiker) dus spring er zuinig mee om. Voor meer informatie over de voor- en nadelen over agavesiroop: http://koken.vtm.be/ingredienten/agavesiroop

x

Girl Gone Gluten Free





Geen opmerkingen:

Een reactie posten