donderdag 3 april 2014

Recept - Salade geitenkaas in spekjasje met appel en mosterdvinaigrette

Ik eet geen vlees, maar ik maak het wel graag klaar voor mijn vriend.
Vandaag op het menu: een slaatje met geitenkaas in een spekjasje met appel, jonge ajuin en een vinaigrette van mosterd en honing. Een klassieker dus. En voor mij: de vegetarische versie!

Ingrediënten (voor 2 personen):

- een bakje veldsla
- 1 stengel jonge ajuin
- geitenkaas in plakjes (biologische is de beste!)
- een pakje spek
- een halve appel (ik gebruikte 'Jazz' appels)
- arachideolie
- 1 el graanmosterd
- 1 el honing
- peper & zout

Bereiding:

Was eerst de veldsla grondig. Ik was ze twee keer zodat er zeker geen zand meer aanhangt. Schik deze in een diep bord. Snij de jonge ajuin en de appelschijfjes fijn en verdeel deze over de veldsla. Wikkel de geitenkaas in een plakje spek zodat de geitenkaas niet meer zichtbaar is. Bak ze krokant in de pan en schik ze daarna bij het slaatje. Maak tot slot de dressing: De honing en mosterd met een garde loskloppen en geleidelijk arachideolie toevoegen tot je een lopende dressing bekomt. Kruiden met peper en zout en over de salade draperen. 

x

Girl Gone Gluten Free

Geen opmerkingen:

Een reactie posten